تصویر لودر

آموزش فروشندگی حرفه‌ای طلا و جواهر

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

لیست محتوا

آموزش فروشندگی حرفه‌ای طلا و جواهر

زمانی که شما تصمیم به راه‌اندازی گالری فروش طلا می‌گیرید، بایستی قبل از آغاز، به مهارت‌ها و اطلاعات مرتبط با آن تسلط یابید. ازاین‌ رو آموزش فروشندگی طلا و جواهر می‌تواند با در اختیار گذاشتن دانش اولیه و رازهای فروش، شما را در یک مسیر درست و پیروز قرار دهد. داشتن علاقه و انگیزه برای شروع هر شغلی لازمه کار است و طلافروشی نیز از این قاعده مستثنا نیست. به‌طورکلی افراد باید به‌منظور داشتن یک حرفه موفق، قبل از ایجاد آن با اصول و قواعد بازارش آشنا شوند.

این کار می‌تواند به دو صورت به انجام رسد. در راه اول کارآفرین مدت نسبتاً طولانی را در یک طلافروشی به‌عنوان دستیار سپری می‌کند تا با ریزه‌کاری‌های آن آشنا شود و یا با آموزش فروشندگی طلا و جواهر و شرکت در دوره‌های مرتبط، خیلی سریع‌تر، اطلاعات مورد نیاز را به دست می‌آورد. یکی از دلایل اهمیت یادگیری قوانین فروش، وجود رقابت در بین فروشندگان است. ازآنجاکه امروزه روش‌های تبلیغاتی گسترده شده‌اند، هر برند طلافروشی به‌طور مستمر تلاش می‌کند تا به جایگاه برتر در بین رقبای خود برسد.

شما نیز می‌توانید با شرکت در دوره فروشندگی طلا و جواهر دانش و مهارت‌های خود را افزایش دهید و در همان سال‌های ابتدایی شروع کسب‌وکار خود، موقعیت مطلوبی را کسب کنید. قبل از شروع کار و برای تعیین نقشه راه خود بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

  • مشخص کردن اهداف و برنامه‌های کسب‌وکار
  • پیش‌بینی میزان سرمایه مورد نیاز
  • ارزیابی تمامی راه‌های فروش
  • کسب دانش و اطلاعات لازم و جدید
  • بررسی روش‌های تبلیغاتی
  • انتخاب یک مکان مناسب با شغل طلافروشی
  • انتخاب نام و لوگوی منحصربه‌فرد، ماندگار و بازتاب‌کننده حرفه

دوره فروشندگی طلا و جواهر شامل چه موضوعاتی است؟

امروزه استفاده از آموزش فروشندگی طلا و جواهر یک عملکرد زیرکانه برای کسانی است که به این شغل علاقه‌مند هستند؛ زیرا نکاتی که در این دوره‌ها ارائه می‌شوند در هموار شدن مسیر راه‌اندازی کسب کار بسیار مؤثر خواهند بود. تعدادی از مهارت‌ها و اطلاعاتی که در آموزش فروشندگی طلا و جواهر نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا می‌کنید عبارت‌اند از:

آشنایی با مشاغل صنف طلا و جواهر

بدیهی است که در فرایند تولید تا فروش طلا و جواهر شغل‌های زیادی وجود داشته باشد. بخش‌های مختلف این حرفه شامل سازندگان و تولیدکنندگان، بنکداران، کیفی‌ها، خرده‌فروش یا ویترین دار، آب‌شده فروش، سکه فروش، سنگ فروش، گوهرشناس، مخراجکار، آبکار، قالب کار، تعمیرات، ابزارفروش، طراح، آموزشگاه‌های طلاسازی و مراکز آموزش فروشندگی طلا و جواهر هستند.

انواع روشهای فروشندگی طلا

با توجه به‌تمامی شغل‌های که در صنف طلا و جواهر وجود دارند، افرادی که قصد فروش طلا را دارند می‌توانند به‌عنوان بنکدار، کیفی و یا فروشنده جزء (مغازه‌دار) فعالیت داشته باشند. وظیفه و روند کاری هرکدام از این مشاغل در دوره فروشندگی طلا و جواهر به‌صورت تخصصی به اشخاص گفته می‌شود تا انتخابی متناسب با علاقه، مهارت و شرایط خود داشته باشند.

اصول روانشناسی فروش

درواقع زمانی که شما اطلاعات لازم برای ایجاد یک ارتباط مؤثر با مشتری داشته باشید می‌توانید در فروش خود پیشرفت چشمگیری را مشاهده کنید. ازاین‌رو یادگیری اصول روانشناسی باعث افزایش دانش در زمینه برخورد اولیه با مشتری، ارائه درست خدمات و آداب رفتاری تجاری این صنف می‌شود. شما در این مبحث از دوره آموزش فروشندگی طلا و جواهر از میزان تأثیرگذاری پوشش فروشنده، دکوراسیون داخلی، رنگ‌های موجود در مکان و نورپردازی آن بر روی مشتری مطلع می‌شوید.

عدم یادگیری مهارت فروش طلا از اشخاص باتجربه و به‌صورت اصولی می‌تواند باعث ایجاد ضررهای زیادی در کسب‌وکار شود که یکی از دلایل اهمیت بالای یادگیری اصول روانشناسی فروش است.

وسایل موردنیاز برای راه اندازی گالری جواهر

یکی از عواملی که در فروشندگی طلا و جواهر مؤثر است، امکانات و خدماتی می‌باشد که در مغازه و گالری وجود دارند. هرچند که طلا و جواهر تلفیقی از هنر و ظرافت است ولیکن زمانی که یک گالری امکانات ویژه و چشم‌گیری داشته باشد، مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند. ازجمله امکانات موردنیاز برای فروشگاه طلا و جواهر می‌توان قفل و شیشه ضد سرقت، سنسور و سیستم امنیتی هوشمند، پدال دزدگیر، گاوصندوق، ترازو مخصوص، نرم‌افزار حسابداری، ماشین‌حساب، وب‌سایت رسمی فروشگاه و ویترینی با طراحی زیبا را نام برد.

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

همچنین نکات ایمنی که باید در هنگام فروش طلا به کار گرفته شوند نیز در دوره‌های آموزش فروشندگی طلا و جواهر به شما گفته می‌شوند.

آموزش های تکنیکال طلافروشی

این مبحث در آموزش فروشندگی طلا و جواهر مهم‌ترین اطلاعات لازم در رابطه با طلا و جواهرات را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از موضوعات آن عبارت‌اند از:

  • گوهرشناسی مقدماتی
  • منظور از حباب طلا و سکه
  • شناخت عیارهای مختلف طلا
  • آشنایی با واحدهای توزین طلا
  • روش‌های تشخیص و عیارسنجی
  • تبدیل عیار ایرانی به جهانی و بالعکس
  • معرفی انواع سکه‌ها و تفاوت میان آن‌ها
  • اطلاعات اولیه در رابطه با ویژگی‌های فیزیکی طلا

محاسبات طلا نیز یکی از عناوینی است که به‌طور ویژه به هنرجویان آموخته می‌شود. خوب است بدانید که عوامل تأثیرگذار برای محاسبه مبلغ فروش طلا شامل قیمت روز طلا، اجرت، وزن مصنوع، سود فروشنده و مالیات بر ارزش‌افزوده هستند.

درآمد و سود این حرفه

با توجه به رتبه‌بندی شغل‌های پردرآمد در جهان، طلا و جواهرفروشی در رتبه پنجم قرار دارد. سود شما از فروش طلا می‌تواند از سه طریق کالا یا خدمات، کسب‌وکار و نسبت دارایی به دست آید. معمولاً این مبلغ با توجه به درصد ثابتی که از سوی اتحادیه اعلام می‌گردد، محاسبه می‌شود. عموماً سود فروشندگان 7 درصد است اما با توجه به قیمت تمام‌شده طلا در هر گرم، سود نهایی متفاوت خواهد بود. افراد در دوره‌های آموزش فروشندگی طلا و جواهر، فرمول و الگوهای استاندارد محاسبه سود و فروش طلا را یاد می‌گیرند.

سرمایه لازم برای کار

یکی از مباحث قابل ‌توجه در هنگام آموزش فروشندگی طلا و جواهر، میزان سرمایه لازم جهت راه‌اندازی این شغل است. بنابراین در نظر گرفتن سرمایه لازم برای دریافت مجوز و آماده‌سازی مغازه و گردش آن و حتی نیروی انسانی از نکات مهمی است که به‌طور دقیق باید بررسی شوند. همچنین عواملی نظیر نوسانات قیمت در بازار طلا، بازار هدف انتخابی، تجهیزات به کار گرفته‌شده برای فروش طلا، موقعیت مکانی مغازه و میزان فعالیت شما، در متغیر بودن مبلغ سرمایه‌گذاری‌تان نقش دارند.

مزایا شغل فروشندگی طلا

مزایایی که این شغل دارد یکی دیگر از موضوعاتی است که در هنگام آموزش فروشندگی طلا و جواهر با آن مواجه می‌شوید. به‌طورکلی درآمد نسبتاً زیاد، بازار کار خوب، عدم ضرر در هنگام تورم، تایم کاری پایین و نقد شوندگی بالای طلا ازجمله مزایای این حرفه به‌حساب می‌آیند.

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

اصطلاحات کاربردی بازار

یادگیری اصطلاحات و کلمات خاصی که در عرصه بازار شنیده و تکرار می‌شوند، می‌تواند در داشتن یک معامله و ارتباط رسمی و حرفه‌ای‌تر به میزان قابل ‌توجهی مؤثر باشند. آموزش فروشندگی طلا و جواهر شما را با معنا و کاربرد اصطلاحاتی نظیر آنگ، بوته طلا، ریژه، مسکوکات و مصنوعات و مواردی دیگر آشنا می‌کند.

راه ها و اقدامات لازم برای دریافت جواز

بدیهی است که برای راه‌اندازی یک گالری طلافروشی به جواز و پروانه کسب نیاز داشته باشید. در دوره‌های آموزش فروشندگی طلا و جواهر به‌طور مختصر مراحل دریافت این مجوزها از اصناف را به شما توضیح می‌دهند.

ویژگی های فروشنده طلا و جواهر

برای شروع کار فروشندگی نیازی به داشتن مدرک تحصیلی خاصی ندارید؛ بااین‌حال یادگیری ترفندهای موجود در آموزش فروشندگی طلا و جواهر می‌توانند باعث به دست آوردن موقعیتی عالی در بین رقبا شوند. همچنین زمانی که فرد از وظایف شغلی خود اطلاع داشته باشد و به بهترین نحو آن‌ها را انجام دهد، می‌تواند موقعیت خوبی کسب کند. مسئولیت‌های یک طلافروش عبارت‌اند از: تعیین قیمت و عیار طلا، توانایی تشخیص بین نمونه اصل و تقلبی محصول، دانستن ویژگی‌های آن و داشتن برخوردی مناسب با مشتری.

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

همچنین یک فروشنده موفق باید از ویژگی‌های خاصی مانند صبر، دقت زیاد، اطلاعات به‌روز، قدرت تحلیل و هوش بالا، توانایی برخورد مؤثر با مشتری، قابلیت پیش‌بینی وضعیت بازار، رعایت کم‌فروشی یا گران‌فروشی، وجدان و مسئولیت‌پذیری برخوردار باشد.

آموزشگاه و آزمایشگاه گوهرشناسی زرگر

همان‌طور که گفتیم حوزه طلا و جواهر بسیار رقابتی است و ممکن است آموزشگاه‌ها و افراد تمامی دانش مربوط به آن را انتقال ندهند اما مجموعه گوهرشناسی زرگر  با سابقه‌ای طولانی و به‌واسطه تجربه زیاد خود، سرفصل‌های بسیار جامع، مفید و کاربردی را تدارک دیده است.

این آموزشگاه برای هدایت افراد در مسیر درست و اصولی فروش، دوره‌های آموزش فروشندگی طلا و جواهر را فراهم کرده تا با یادگیری مقدمات و اطلاعات لازم بتوانید کسب‌وکاری موفق و عالی را راه‌اندازی کنید.

اشتراک گذاری
Picture of جواهری زرگر

جواهری زرگر

آموزش فروشندگی حرفه‌ای طلا و جواهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.